Komen Negatif Orang Ramai Terhadap P1 Wimax di Laman Facebook Amanz.my

celcom, maxis, telco, umobile, digi, murah, tipu, scam, percaya, susah, malaysia, google.com, yahoo.com


Ramai yang tidak berpuas hati dengan syarikat penyedia perkhidmatan jalur lebar internet P1 Wimax. Mungkin sebelum ini ramai yang mempunyai pengalaman buruk dengan servis dari syarikat telco ini meluahkan rasa tidak puas hati yang mana ia memberi kesan kepada orang lain supaya tidak percaya dengan P1 Wimax.

Terbaru dalam laman Facebook Amanz.my, menyatakan syarikat telekomunikasi itu menawarkan pakej terbaru dikenali P1 Buddy (selalunya perkataan Buddy ni cukup sinonim dengan Digi je. Tapi tak bermaksud orang lain tidak boleh menggunakan perkataan ini).

celcom, maxis, telco, umobile, digi, murah, tipu, scam, percaya, susah, malaysia, google.com, yahoo.com


P1 Wimax kini telah menjalin usahasama dengan Telekom Malaysia yang mana kini ianya sebahagian dari Telekom Malaysia dan menawarkan Pakej Berkuota 100GB dengan kelajuan 100Mbps.

Berikut merupakan antara respon orang ramai di laman FB Amanz.my



celcom, maxis, telco, umobile, digi, murah, tipu, scam, percaya, susah, malaysia, google.com, yahoo.com

Untuk membaca komen yang lain, boleh layari Facebook Amanz.my atau untuk mengetahui pakej dan tawaran istimewa dari P1 Wimax, boleh layari google.com

Asus Padfone S Plus Review

Asus Padfone S Plus Review, zenfone, dock station, ram, gb, samsung, lenovo, maxis, celcom, telefon pintar, smartphone


Sebelum ini Asus tampil dengan siri telefon pintarnya iaitu jenis Zenfone, kini, Asus kembali meneruskan legasi padfone nya. Terbaru, Asus Padfone S Plus hadir memberi peningkatan cukup signifikan dari model sebelum ini iaitu Asus Padfone S.

Penambahbaikan yang ketara ialah dari segi spesifikasi bahagian dalaman yang ROM dan dari segi kelancarannya.

Asus Padfone S Plus ini menggunakan sistem crossover yang mana sekiranya ianya dicantumkan kebahagian Dock Station, ia akan berfungsi sebagai sebuah tablet yang canggih dan mengagumkan. Jika tidak, ia turut berfungsi sebagai telefon pintar yang tidak kurang hebatnya.

Menggunakan resolusi HD 1080 x 1920, juga beserta teknologi skrin IPS(in plane switching) yang mana ianya boleh mencecah 441 pixel per inci.

Asus Padfone S Plus Review, zenfone, dock station, ram, gb, samsung, lenovo, maxis, celcom, telefon pintar, smartphone


Manakala sekiranya ianya disambung ke bahagian Dock Station dan berfungsi sebagai Tablet, ia mempunyai resolusi 1920 x 1200.

Selain itu, ia dilengkapi dengan chipset Qualcomm Snapdragon 801 dan processor Quadcore Krait 400. RAMnya 3GB dan GPU Adreno 330 cukup untuk membuatkan anda berpuas hati dengan grafik dan kelancaraan gajet terbaru ini.

Dari segi sistem Android pula, ia masih menggunakan Kitkat 4.4 dan menggunakan interface Zen UI.

Lagi, dari segi connectivity, Asus Padfone S Plus menyokong 4G LTE, 3G HSPA, NFC, WIFI dan Bluetooth. Untuk memuaskan hati pengguna lagi, ianya mempunyai memori yang cukup besar iaitu sebanyak 64GB. Tapi sekiranya memori ini masih lagi sikit bagi anda, usah bimbang dan khuatir kerana slot memori tersedia untuk anda.
Kamera belakang 13MP, kamera depan 2MP dan kelebihan merakam video 4K sesuai dengan model dan harganya.

Asus Padfone S Plus Review, zenfone, dock station, ram, gb, samsung, lenovo, maxis, celcom, telefon pintar, smartphone



Kelebihan
Kekurangan
Berkuasa tinggi dengan spesifikasi RAM, Memori dan sebagainya sesuai dengan telefon pintar dan tablet

Masih menggunakan Android Kitkat sedangkan Android Lollipop sudah diguna pakai di pasaran
Menyokong 4G LTE

Tidak mempunyai dual sim

30 Anak Haiwan Yang Comel Sangat Sebesar Tapak Tangan



Anak haiwan atau baby haiwan memang comel. Tahap kecomelan sebesar tapak tangan ini lagi comel dari gadis korea yang tergelek-gelek atas pentas. Rasa nak gigit aje sebab comel sangat. Auumm.

Jom tengok!


 #30. Guinea Pig




#29. Puppy


#28. Rat



#27. Octopus


#26. Armadillo Girdled Lizard


#25. Cat


#24. Puff Fish


#23. Pomeranian Puppy



#22. Kitty



#21. Owl



#20. Hamster



#19. Fennec Fox



#18. Chipmunk



#17. Puppy



#16. Pygmy possum


#15. Mouse



#14. Tasmanian Devil



#13. Fox



#12. Hedgehog



#11. Baby Oppossum


#10. Rabbit



#9. Fox



#8. Koala Bear



#7. Tortoise



#6. Skunk



#5. Otter



#4. Hamster


#3. Deer



#2. Fox



#1. Hedgehog







Sumber dari boredpanda.com

5 Sebab Kenapa Tidak Boleh Ambil Duit atau Barangan Yang Dijumpai Di Tepi Jalan

jalan, duit, seksi, perempuan, maksiat, Ustaz Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus, duit, wang, jumpa, kaya, malu, prank


Selalu kalau kita berjalan kesana kemari, mesti kadang-kadang kita ternampak atau terjumpa duit di tepi jalan. Kadang-kadang seposen, kadang-kadang seringgit dan kadang-kadang lima puluh ringgit.

Oh ye!

Rezeki aku so far RM10 lah paling banyak pernah aku jumpa. Waktu tu aku jumpa time belajar.
Kenapa ye kita tak boleh ambil duit yang kita jumpa dekat tepi jalan walaupun seposen? Err. Memang tak boleh eh?

jalan, duit, seksi, perempuan, maksiat, Ustaz Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus, duit, wang, jumpa, kaya, malu, prank


1. Bukan hak kita
Kita tak boleh ambil duit tu sebab bukan hak kita. Lainlah kalau duit dari poket atau dompet kita terjatuh atas jalan, so bolehlah kita ambil sebab ianya memang kita punya.

2. Mungkin orang nak prank
Mungkin duit yang kita jumpa tu sebenarnya ada orang atau pihak lain yang cuba untuk menguji keimanan atau ketamakan kita bila ternampak duit tu. 

Mungkin jugak ada orang yang dah siap on kamera dan waktu kita ambil duit tu, dorang dah rakam siap-siap, takpun dorang tangkap gambar. Malu weh kalau viral dalam facebook atau youtube sebab ambil duit tepi jalan yang bukan hak kita. T..T

jalan, duit, seksi, perempuan, maksiat, Ustaz Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus, duit, wang, jumpa, kaya, malu, prank
Malu akibat terkantoi ambil duit yang dijumpai milik orang lain. Demmit!


3. Untung sikit rugi banyak
Ini pesan ayah aku lah. Sebab hari tu aku berjalan dengan ayah aku, lepas tu, aku pun cakap,
‘Eh lima posen lah. Rezeki ni’.

Ayah aku pun reply,
 ‘Tak yah ambil duit tu, kang nanti kamu untung lima posen tapi esok lusa kot rugi pulak RM50’.

So aku pun pikir, betul jugak kata ayah aku tu. Dan aku pun berlalu pergi meninggalkan lima posen tu. Cewah. Cam drama lah pulak.

jalan, duit, seksi, perempuan, maksiat, Ustaz Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus, duit, wang, jumpa, kaya, malu, prankjalan, duit, seksi, perempuan, maksiat, Ustaz Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus, duit, wang, jumpa, kaya, malu, prank


4. Sedekah kan duit ke masjid atau orang yang lebih memerlukan
Kalau tak salah aku, mengikut Islam, kalau kita jumpa duit tepi jalan, atau pun barang yang kita jumpa dan tak tahu siapa empunya barang tu, kita kena maklumkan kepada pihak berkuasa (masjid) atau pihak berwajib untuk siapa-siapa menuntut harta tersebut, tapi kalau tak da orang yang menuntut dalam tempoh tiga bulan rasanya, jadi barangan atau duit tersebut akan menjadi hak milik masjid

Wallahualam lah. Aku pun tak tahu betul atau salah tapi kalau nak tahu tanyalah ustaz-ustaz. Ustaz Azhar Idrus ada, Ustaz Kazim Elias ada, Ustaz Asri ada, cuma jangan malu atau segan nak bertanya. Ustaz-utaz ni kompem jawab punya.

Kalau tengok dalam Malaysia ni, ramai yang memerlukan. Tak cukup duit nak makan, nak sara diri, keluarga dan ramai gelandangan dan jugak ramai yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Jadi, kalau jumpa duit tu, lebih baiklah sedekah kepada mereka.

jalan, duit, seksi, perempuan, maksiat, Ustaz Kazim Elias, Ustaz Azhar Idrus, duit, wang, jumpa, kaya, malu, prank


5. Bagi dekat aku duit yang korang jumpa

Daripada korang ambil duit tu, baik korang bagi kat aku. Hehe. Kesian aku. Baik korang bantu aku. Aku pun orang yang memerlukan jugak. Hehe

Gambar hiasan google.com 

8 Perkara Yang Perlu Dielakkan Untuk Graduan Muda Yang Baru Mula Bekerja




Sebelum anda baca. Jom tengok 



Ramai graduan yang baru bernafas sebagai seorang pekerja mula untuk mencari identiti kemana arah tuju mereka. Ada yang berjaya menjadi jutawan. Ada pula yang biasa-biasa sahaja, cukup makan dan ada sedikit simpanan ataupun ada juga yang memang tidak cukup gaji bulanan.

Biasanya, mereka yang tidak ada pengalaman gagal untuk meneruskan hidup sebagai seorang yang normal selalunya terjerumus kedalam kancah hutang dan pinjaman kemudian meyebabkan dilabel sebagai bankrupsi atau dikejar oleh Ah Long kerana gagal membuat pembayaran.

neelofa, nora danish, seksi, bertudung, graduan, muflis, bankrup, google.com, yahoo.com, sedekah, tudung free, kereta, hutang, beban, iphone, samsung


1. Cemburu akan rezeki orang lain
Mungkin ada di antara anda ramai yang hidup dalam kalangan masyarakat atau rakan-rakan yang hidup dengan serba mewah. Ada kereta. Sewa rumah besar. Gajet yang moden dan canggih. Dan pastinya dalam hati anda akan ada rasa sedikit cemburu dan jeles untuk mempunyai benda yang sama.

Simpan niat dalam hati akan rasa syukur meskipun anda tidak merasai nikmat seperti beliau, tetapi paling kurang, rezeki anda tidaklah seteruk mana dan ada lagi yang masih tidak bernasib baik.

Tukarkan rasa cemburu itu untuk kita sama-sama berusaha menjadi yang lebih baik hari demi hari.

neelofa, nora danish, seksi, bertudung, graduan, muflis, bankrup, google.com, yahoo.com, sedekah, tudung free, kereta, hutang, beban, iphone, samsung


2. Berbelanja sesuka hati
Berbelanja dengan sewenang-wenangnya bukanlah sesuatu perkara yang baik dan sebaik-baiknya sedikit atau banyak anda perlu menyimpan sedikit untuk anda pakai ketika berlaku kecemasan

Sekiranya baju yang ada di almari sudah cukup, tidak perlulah untuk membeli lagi kerana ianya sudah mencukupi.

Tidak kiralah lelaki atau perempuan, berbelanjalah secara bijak dan mengikut kemampuan diri.

3. Membeli gajet meskipun sudah ada
Menjadi suatu fenomena masa kini gajet atau peranti seperti telefon pintar Iphone, Samsung, DSLR Canon, Nikon dan juga GoPro menjadi kegilaan dan pujaan ramai. Namun, harga yang cukup mahal mungkin ada yang sanggup membuat perjanjian bayaran bulanan dengan syarikat telco seperti Umobile, Celcom, Maxis dan sebagainya.

Sekiranya anda sudah ada gajet atau telefon pintar seperti Lenovo dan masih boleh digunakan, gunalah dahulu dan janganlah membazir kerana anda tidak terikat dengan sebarang perjanjian bayaran balik.

neelofa, nora danish, seksi, bertudung, graduan, muflis, bankrup, google.com, yahoo.com, sedekah, tudung free, kereta, hutang, beban, iphone, samsung


4. Membuat pinjaman kereta
Ramai anak muda kini terperangkap dengan pinjaman kereta. Meskipun baru hanya diterima bekerja sebulan sudah sibuk untuk membuat pinjaman kereta.

Cara ini adalah satu kesilapan yang besar kerana pinjaman kereta adalah komitmen bulanan yang agak tinggi kerana terpaksa menanggung kos minyak, tol (bagi yang menggunakan tol), dan juga kos selenggaraan

Selain itu, tempoh sebulan itu adalah suatu tempoh yang terlalu singkat dan sewajarnya bagi mereka yang memerlukan kereta, bolehlah membeli 2nd hand ataupun digalakkan untuk membeli dengan pinjaman institusi kewangan selepas dua atau tiga tahun bekerja. Tempoh dua atau tiga tahun bekerja ini boleh dikatakan tempoh yang stabil, namun, ianya berbeza bagi setiap individu.

neelofa, nora danish, seksi, bertudung, graduan, muflis, bankrup, google.com, yahoo.com, sedekah, tudung free, kereta, hutang, beban, iphone, samsung


5. Menggunakan kad kredit
Penggunaan kad kredit secara tidak langsung sebenarnya hanyalah liabiliti kepada seseorang. Mungkin pada asalnya anda rasa baik dan kadar faedah yang dikenakan terlalu rendah

Tetapi, lebih baik anda membeli secara tunai kerana anda tidak perlu membayar faedah kepada bank. Penjimatan disitu. Malahan, kalau anda tersilap langkah dan boros menggunakan kredit kad, anda mungkin salah seorang yang bakal dilabel ‘bankrupsi’.

neelofa, nora danish, seksi, bertudung, graduan, muflis, bankrup, google.com, yahoo.com, sedekah, tudung free, kereta, hutang, beban


6. Belanja awek/kawan dengan membabi buta
Tidak ada masalah sekiranya anda nak bersedekah kawan atau awek kesayangan anda. Niat anda semua tu mulia, baik disisi agama

Tapi, kalau diri anda sendiri tidak tertanggung, abaikanlah nak belanja dorang. Silap-silap anda pulak berhutang dengan awek anda sendiri. Buat malu je.

7. Sewa rumah atau bilik dengan harga 15% atau lebih daripada gaji bulanan.
Bagi anda yang jauh dari keluarga dan perlu menyewa, tidak ada masalah sebenarnya kerana anda boleh belajar berdikari dan kenal erti hidup susah senang.

Tapi, perlu diingatkan, cuba carik rumah atau bilik kurang daripada 15% daripada gaji anda.
Sebagai contoh, gaji anda adalah RM2800. Jadi 15% daripada RM2800 adalah RM420. Nilai ini sebenarnya cukup besar kerana sekiranya anda boleh menyewa rumah sekitar RM250 ke RM350, duit selebihnya anda boleh simpan. Tetapi, sekiranya anda tiada pilihan lain dan itu sahaja pilihan yang ada, terpaksa lah anda menyewa dengan harga tersebut.

75% daripada gaji anda adalah untuk perbelanjaan seharian seperti makan, minum, sabun mandi, ubat gigi, perjalanan atau kos ke tempat kerja dan juga termasuk dengan perbelanjaan hujung minggu seperti menonton wayang.

neelofa, nora danish, seksi, bertudung, graduan, muflis, bankrup, google.com, yahoo.com, sedekah, tudung free, kereta, hutang, beban


8. Kedekut dan tidak bersedekah.
Elakkan diri dari kedekut dan tidak bersedekah. Rezeki tuhan akan bagi dan rezeki anda itu sebenarnya untuk anda berkongsi, tapi, bersedekah ikut kemampuan dan keikhlasan.

Selamat beramal dan semoga berjaya meneruskan kehidupan yang penuh mencabar ini.

Hidup GST! Hehe

Gambar hiasan dari google.com. boleh layari yahoo.com untuk maklumat kewangan dan perbankan.

6 Tips Untuk Mula Berniaga

bisnes, untung, rugi, burger, topap, tudung wanita, seksi, google.com, yahoo.com, online


Berniaga bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi berniaga juga bukanlah sesuatu yang sukar. Ada cara dan tips yang boleh diamalkan bagi mengurangkan kerugian atau melipatkan gandakan keuntungan. Semuanya terletak pada diri kita sendiri.

1. Mulakan perniagaan dengan produk orang lain

Sekiranya kita hendak mulakan perniagaan, tidak salah kalau kita gunakan produk orang lain, kita boleh jadi agen/dropship untuk sesuatu produk. Meskipun keuntungan yang kita dapat mungkin sedikit, tapi ianya lebih baik dari menggunakan produk sendiri tetapi tidak laku.

bisnes, untung, rugi, burger, topap, tudung wanita, seksi, google.com, yahoo.com, online


2. Jangan buat loan/pinjaman
Loan atau pinjaman adalah komitmen setiap bulan untuk suatu tempoh tertentu. Sekiranya kita ingin membuat pinjaman, maksudnya kita memang sudah stabil dan mampu untuk membuat pembayaran tidak kira dalam keadaan kerugian sekalipun.

3.Jangan sewa kedai
Dengan penggunaan teknologi, ramai peniaga sudah mula bersaing di alam maya. Sewa kedai lebih kurang sahaja dengan membuat loan atau pinjaman. Komitmen setiap bulan yang tinggi mungkin menyebabkan perniagaan tidak stabil atau tidak balik modal. Selain itu, proses untuk menyewa kedai juga agak rumit dan memakan masa kerana perlu berdaftar dengan pihak berkuasa/berwajib.

bisnes, untung, rugi, burger, topap, tudung wanita, seksi, google.com, yahoo.com, online


4. Jangan ambil pekerja ramai
Sekiranya anda hanya membuka kedai di depan rumah dengan menjual burger dan ice blended, cukuplah sebenarnya anda seorang yang menjaga dan mungkin boleh dibantu seorang lagi pekerja iaitu bantuan anak ataupun suami. Tiada benda percuma di dalam dunia ini yang mana lagi ramai pekerja lagi banyak wang diperlukan untuk membayar gaji.

5. Guna medium marketing/pemasaran yang murah atau percuma
Menggunakan sosial media seperti facebook, twitter, instagram adalah antara langkah yang terbaik dalam menggalakkan orang ramai berminat dengan produk yang anda tawarkan.

bisnes, untung, rugi, burger, topap, tudung wanita, seksi, google.com, yahoo.com, online


6. Fokus pada sesuatu benda atau kerja
Jangan tamak, jangan gopoh dan jangan gelojoh. Habiskan kerja-kerja yang sepatutnya satu persatu dan kemudian baru beralih ke kerja yang lain. 

Haaa. Apa lagi.jom lah berniaga.!

bisnes, untung, rugi, burger, topap, tudung wanita, seksi, google.com, yahoo.com, online



Untuk maklumat melalui bisnes dan sebagainya, boleh layari di google.com atau yahoo.com dan janga lupa like page SifuFBads